ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

۲

24 مرداد روز جهانی تن آرامی شاد باد

ایده تن آرامی توسط دکتر ادموند جاکوبسن در کتاب به نام "تن آرامی پیشرونده " به عموم معرفی گردید . کتاب او شرح می داد که کشش و آرامش عضلات به خصوصی در بدن ، موجب آرامش کل آن می شود .جاکوبسن سپس در سال 1934 کتاب دیگری به نام " شما باید به آرامش برسید " نوشت که مقبولیت عام یافت .....

تن آرامی ( ریلاکسیشن)

همان طور که خود شما می دانید، هیچ چیز به اندازه آرامش در تمرکز فکر نقش مؤثر ندارد. هرچه آرامش جسمی و ذهنی شما بیشتر باشد، به همان نسبت تمرکز فکرتان بیشتر خواهد بود.

 

تن آرامی یا ریلکسیشن، تکنیکی است برای آرام سازی عضلات بدن. از آنجا که بین ذهن و تن ارتباط تنگاتنگی وجود دارد، هرچه که شما در جسم خود آرامش بیشتری برقرار می کنید، در ذهنتان نیز آرامش بیشتری برقرار می شود. اغلب کسانی که از عدم تمرکز فکر، شکوه و شکایت می کنند در حقیقت از افکار مزاحم ذهنی خود می نالند و همیشه می پرسند با این افکار مزاحم که ذهن ما را اشغال کرده، چه کار کنیم؟

 

واقعیت این است که شما به طور ارادی و آگاهانه نمی توانید این افکار مزاحم را از ذهن خود خارج کنید و از شر آن راحت شوید. اما می توانید آزادسازی و آرام سازی ذهن خود را از راهی غیرمستقیم انجام دهید. از آنجا که هر فکری (به ویژه افکار منفی مزاحم) عضلات را منقبض می کند، ما می آییم عضلات را آرام می کنیم و تنش و انقباضشان را از بین می بریم. در نتیجه این کار، افکارمنفی خود به خود از ذهن ما خارج می شوند. اساس تن آرامی همین است: آرام سازی عضلات با قصد ایجاد آرامش و خلأ ذهنی. چرا که هرچه میدان فکری خالی تر باشد، تمرکز و توجه بر یک موضوع خاص، آسانتر می شود.

 برای مطالعه بیشتر بر روی نگاره زیر کلیک کنید 

 آگهی ها

نظرات (۲)

    • پاسخ:

      سلامت باشید . اشعار متفاوت روزانه شما در وبتان بسیار قابل تقدیر است.
    • پاسخ:

      سپاسگزارم . وب سودمندی دارید .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">