ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

نیرو در همه جا 2

نیروها به دو دسته نیروهای تماسی  نیرو غیر تماسی تقسیم می گردد

نیروهای های تماسی : نیرو هنگامی وارد می شود که دو جسم با یکدیگر در تماس باشند مانند نیروی اصطکاک که وقتی دو جسم بر روی هم کشیده می شود وارد می شود یا نیروی تکیه گاه

نیروهای غیر تماسی : نیرو هایی که برای وارد شدن نیرو احتیاج به دو جسم نیست مثل نیروی آهن ربایی  یا نیروی گرانش

نیروی آهن ربایی : نیرویی که یک آهن ربا بر فلزاتی مانند آهن یا فولاد و یا یک آهن ربای دیگر وارد می کند نیروی آهن ربایی می گویند .

آهن ربا ها به شکل میله ای ، نعلی ، دانه ای و....دیده می شوند . هر آهن ربا 2 قطب دارد (S-N)

که در آهن ربای نعلی  چون دو قطب نزدیک هستند نیروی آهن ربایی شدید تر وجود دارد .

دو قطب همنام یکدیگر را دفع می کنند و دو قطب غیر همنام همدیگر را جذب می نمایند .

از نیروی آهن ربایی در جاهای مختلف مانند یخچال استفاده می شود .

نیروی های جاذبه ی زمین (کشش زمین یا گرانش )

گرانش نیروی جاذبه ای است که از طرف زمین بر اجسام وارد می شود و آن ها را به طرف خود می کشد و باعث می شود که جسم بر روی زمین بایستد یا اگر بالا رفت دوباره به طرف زمین برگردد .

وزن هر جسم نیز همان نیروی جاذبه زمین است که بر اجسام وارد می شود و با جرم رابطه مستقیم دارد .

وزن را با دستگاهی به نام نیروسنج اندازه می گیرند .جرم همیشه و در همه جا ثابت است ولی وزن در جاهای مختلف مثل کره زمین و ماه متفاوت است .

اهرم :

اهرم وسیله ای که برای جا به جایی آسان با صرف نیروی کمتر به کار گرفته می شود .مانند چکش ، قیچی ، انبر دست و.. همه اهرم هستند .

هر اهرم 3 قسمت دارد

1-    تکیه گاه

2-    قسمتی که نیرو به آن وارد می کنیم .

3-    قسمتی که اهرم بر جسم نیرو وارد می کند .

هرچه جسم به تکیه گاه نزدیک باشد به نیروی کمتری برای جا به جایی لازم است .

هر چه جسم به تکیه گاه دورتر باشد نیروی بیشتری برای جا به جایی لازم است .

 کلاس سوم پیش آموزش

نظرات (۱۱)

    • پاسخ:

      به این انیمیشن ها فیلم های دوبله شده و کوشش های علمی در پیوند اضافه خواهد شد . از حسن ظن شما سپاسگزارم .
  1. سلام دوست من
    خیلی خوشحالم که دارم این پیام رو برات می‌نویسم
    راستش وبلاگ شما رو از لیست بهترین وبلاگ های سرویس بلاگ بیان پیدا کردم
    خیلی مجذوب وبلاگ شما شدم
    واقعا حق دارید جزو بهترین ها باشید
    بعد به خودم گفتم
    ینی میشه من با این وبلاگ داغونم با شما همکاری داشته باشم
    به خدا توکل کردم و این پیام رو برای شما می‌نویسم و میپرسم
    آِیا میشه با هم همکاری داشته باشیم؟
    تبادل لینک ، تبادل لوگو ، نویسندگی ، تبلیغ ، دنبال کردن ، یا هر چیز دگ ک شما بگید
    امیدوارم از این جسارت من ناراحت نشید و بهم پوزخند نزنید
    ی خواهش دگ ازتون دارم
    در صورت عدم امکان همکاری بین من و شما ، اینو بهم اعلام کنید ک دگ تو آرزوی همکاری با شما نباشم
    منتظرم دوست عزیز
    http://sarbaz0.blog.ir
    التماس دعا
    • پاسخ:

      با درود 
      موجب افتخار است که به وبلاگ من سرزدید . هم وبلاگ شما را در لیست دبنال شونده ها قرار دادم و هم  لینک وبلاگتان را در وبم به نام سربالز صفر قرار دادم . بهروز و تندرست باشید.
  2. سلام. خواستم تشکر کنم بخاطر زحمات شما.. واقعاً عالی هستید. من پسرم کلاس سوم دبستان است و از وبلاگ شما بسیار سود می بریم. لطفاٌ ادامه بدهید و ما را در سالهای بعد تنها نگذارید. سلامت باشید و پاینده

     

    • پاسخ:

      از اینکه توانسته ام مفید باشم سپاسگزارم 
  3. خیلی خیلی ممنون ومچکر .خسته نباشید .واقعا جواب خیلی از سوالامو گرفتم .خسته نباشید

    • پاسخ:

      سپاسگزارم
  4. عالییی بود چقدر زیبا توضیح داده شده 

    انیمیشن هاش خوشگله 😘😘😘😘😘😘مررررسی از شما 

    • پاسخ:

      سپاسگزارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">