ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

۰

شناوری چوب کبریت

تماشا کنید که چگونه یک کبریت شعله ور در هوا شناور می شود .

صرف نظر از اینکه شما فیلم هایی از شعبده بازی دیده باشید یا حقه های سحر آمیز آن را کشف کرده باشید ، ما از چیزهایی که در هوا شناور می شوند لذت می بریم . ما به ویژه از"  شناوری " وقتی حقه یا شعبده ای در کار نباشد سرگرم خواهیم شد .

وسایل لازم

  • ته یک جعبه کبریت را به صورت معکوس قرار دهید .ته یک چوب کبریت را در آن به گونه ای فرو برید که چوب کبریت به صورت راست قرار گیرد .
  • دومین چوب کبریت را به چوب کبریت نخست تکیه دهید به گونه ای که سر ها آنها در تماس با یکدیگر باشد.
  • از سومین چوب کبریت برای آتش زدن وسط چوب کبریت تکیه داده شده استفاده کنید .
  • تماشا کنید که چگونه شعله در هر دو سو به سمت بالا و پایین گسترش می یابد .چوب کبریت تکیه داده شده شروع به بالا رفتن می کند .
  • شعله را فوت کنید و بررسی کنید که چوب کبریت تکیه داده شده در هوا شناور باشد .

چگونه کار می کند ؟

کلید انجام این حقه بر اساس آتش زدن چوب کبریت تکیه داده شده،  از وسط آن ، انجام می گیرد . با آتش زدن آن در وسط ، اکثر قسمت چوب کبریت ( و وزن آن ) به سرعت آتش می گیرد . زمانی که شعله به سمت سر کبریت گسترش می یابد ، وزن چوب آن به حداقل کاهش می یابد . وقتی که شعله دو سر کبریت ها را شعله ور می کند، هر دو همزمان آتش گرفته و انفجاری کوچکی را شکل می دهند و دو سر در یکدیگر آمیخته می گردند   .  این در هم آمیختگی یک انتهای چوب کبریت را نگاه داشته و قسمت سبک تر نیز به سمت بالا حرکت می کند و چیزی را که به آن شناوری می گوییم را به نمایش می گذارد .

 کوشش علمی نیرو و حرکت

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">