ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

۲

سن این درخت چقدر است ؟

هر سال در زاد روز مان به یاد می آوریم که سن ما چقدر است . و اگر یادمان نیز رفته باشد می توانیم از والدین خود بپرسیم !! فکر می کنید چگونه سن یک درخت را بیابیم ؟ هنگامی که یک درخت قطع می شود ، شما می توانید تعداد حلقه های درون آن را برای سنجش عمر آن بشمارید  ، ولی وقتی درخت زنده است چگونه این کار را انجام دهیم ؟ما نمیتوانیم از درخت بپرسیم که چقدر سن دارد،ولی روشی وجود دارد .این کوشش علمی به شما و کودکتان روشی را آموزش خواهد داد تا قادر شوید سن درخت را بدون قطع کردن آن تخمین  بزنید . این روش با هر درختی کار نمی کند ولی برای تعداد زیادی از آنها قابل کاربرد هست .

به چه چیز نیاز داریم

یک درخت

نوار اندازه گیری

نشانه گر

قلم

کاغد

فرد کمک کننده

چه کار باید بکنیم

به فرزند خود کمک کنید تا درختی را بیابد که به اندازه کافی رشد کرده باشد که نوار اندازه گیری را به دور پهن ترین قسمت تنه آن بپیچد .طول دور این قسمت تنه محیط نامیده می شود .این عدد را بر روی  یک کاغذ بنویسید .

 مقدار محیط یک درخت به اینچ (هر اینج 2.54 سانتی متر) تقریبا برابر سن درخت به سال می باشد .

آیا می دانید ؟

هر ساله یک لایه رشد در زیر پوست درخت ایجاد می شود . تعدادی از درختان مانند صنوبر و درخت چوب سرخ ممکن است در هر سال بیشتر از این رشد کنند در صورتی که بعضی دیگر  مانند سدر کمتر رشد می کنند . با این وجود این روش مقیاس خوبی برای سنجش سن درخت است .

Copyright © 2006 - 2016 Education.com, Inc. All rights reserved

نوشته های در پیوند: 

 کوشش علمی گیاهان/جانوران

برچسب ها گیاه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">