ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

۳

کریستال های رنگی از زغال بسازید

زغال نه فقط برای بخاری های قدیمی ٬ قطارهای قدیمی یا کباب پز ها نیست . هم اکنون روبروی شما کوشش علمی می باشد که درباره علوم مربوط به زمین است . هنگامی که زغال در طی میلیونها سال  تحت فشار قرار گرفت ٬ الماس های زیبا و درخشان ساخته شدند .کودک شما لازم نیست اینهمه مدت برای ساخت قطعات مربوط به خود از زغال به انتظار بنشیند .با ابن آزمایش ساده٬  اوقادر خواهد بود تا کریستال هایی را در جلوی چشمانش بسازد !!

مواد لازم

دو قاشق چایخوری نمک 

چهار قاشق چایخوری مایع لباس  شویی 

دو قاشق چایخوری آمونیاک

یک ظرف شیشه ای کوچک

بشقاب پلاستیکی یکبار مصرف

قاشق یکبار مصرف

10-8 قطغه زغال چوب

ماده رنگی خوراکی

چه کار باید بکنیم

  • به کودکتان کمک کنید تا محلول نمک ٬  مایع لباس شویی و آمونیاک را به خوبی با هم مخلوط نماید. مطمئن شوید که او بخارات آمونیاک را استنشاق ننماید .
  • با قاشق مخلوط را به خوبی بهم زده تا مطمئن شوید که مخلوط یک دستی به دست آمده باشد .
  • از او بخواهید که چهار قطعه زغال را در بشقاب پلاستیکی قرار داده و چند قطره ماده خوراکی را بر روی هر یک از آنها بریزد .
  • اکنون بگذارید مقدار کمی از مخلوط ساخته شده را بر بالای هر یک از آنها بریزد.
  • او متوجه خواهد شد رنگها و شکل های زیبا از واکنش شیمیایی انجام شده پدیدار خواهد شد .در موقعی که این فرآیند در حال انجام است ٬ از او بخواهید مراحل 1-4 را برای 4 عدد زغال بعدی تکرار کند .این کوشش علمی سرگرم کننده نه تنها مفاهیم بنیادین زمین شناسی را می شناساند بلکه به او کمک خواهد کرد تا دریابد چیزهای زیبا می توانند از محل های غیر معمول نیز ساخته شوند . حتی سیاه ترین زغال ها نیز می توانند جواهرات زیبا را در خود مخفی کنند !!

برگردان به پارسی از سایت Education.com

 © Copyright 2006-2012 Education.com All Rights Reserved

 

 کوشش علمی شیمی حالات ماده

برچسب ها الماس زغال

نظرات (۳)

    • پاسخ:

      با درود 
      با تقدیر از تلاش شما . کلیه کوشش های علمی از سایت education  دریافت و به پارسی برگردانیده شده اند . از آنجا که به تائید این سایت معروف ٬ از نظر اجرا نیز چک شده اند چنانچه شرح خلاصه ای از مراحل کاری خودتان بفرستید خوشحال می شوم که بتوانم راهنمایی لازم را بکنم . بهروز و پیروز باشید 
    • پاسخ:

      البته بسیار متاسفم که مورد پسند شما نبود ولی توجه داشته باشید که مخاطب این مطلب دانش آموز کلاس دوم دبستان است .این کوشش علمی سرگرم کننده نه تنها مفاهیم بنیادین زمین شناسی را می شناساند بلکه به او کمک خواهد کرد تا دریابد چیزهای زیبا می توانند از محل های غیر معمول نیز ساخته شوند . حتی سیاه ترین زغال ها نیز می توانند جواهرات زیبا را در خود مخفی کنند !!


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">