ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

۱۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

نیرو همه جا 1

نیرو همه جا 1

همه ما برای انجام کارها از نیرو استفاده می کنیم . ما نیرو را نمی بینیم اما آن ها وجود دارند و ما  اثر آن را در زندگی خود می بینیم .

وقتی در را باز می کنیم ، می بندیم،  مداد را بر می داریم، بر اجسام نیرو وارد می کنیم .

 کلاس سوم پیش آموزش

۴

نور و مشاهده اجسام

نور و مشاهده اجسام

یکی از استفاده های نور ، دیدن است . ما برای دیدن نیاز به نور ، چشم سالم ، بازتاب نور به چشم ما و نبودن مانع داریم .

بازتاب نور یعنی نور به سطحی برخورد کند و برگردد .

 کلاس سوم پیش آموزش

۱

زندگی ما و آب

زندگی ما و آب

برای آبی که به صورت برف و باران بر زمین می بارد اتفاقات گوناگونی می افتد . مقداری از آن بر روی زمین جاری می شود و از به هم پیوستن جویبار ها رودخانه ها تشکیل می شود .

یا در خاک نفوذ می کند . میزان نفوذ پذیری خاک ها متفاوت است . مثلا در شن و ماسه به خوبی فرو می رود ولی خاک رس نفوذ پذیری کمی دارد . آب در زمین فرومی رود تا به سنگ یا خاک رس برسد و در آن نفوذ نمی کند و جمع می شود و آب های زیر زمینی را به وجود می آورد .

 کلاس سوم پیش آموزش

۳

باتری جایخی

باتری جایخی

یک باتری (که واقعا کار می کند) را از چیزهای معمولی و قابل دسترس در خانه که نیروی کافی برای روشن کردن یک لامپ LED را فراهم می کند را در آشپزخانه خودتان بسازید.

شما ممکن است بدانید باتری های ولتایی در انواع مختلف و با ابعاد متفاوت از باتری های کوچک دگمه ای تا باتری اتومبیل ها و یا نمونه های بزرگ صنعتی بسیار سنگین ساخته می شوند .آنها انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند که بدین وسیله مردم می توانند به ساعت ها ، به موبایل ها،  دستگاه های دارویی،  تبلت ها ،  اتوموبیل ها ، ماهواره ها و... و یک LED  نیرو بدهند. این باتری ها تا حدودی پیچیده به نظر می آیند ولی شما می توانید یک باتری ولتایی واقعی را در آشپزخانه خود بسازید. یک جایخی را بیاورید و شروع به حرکت دادن الکترون ها کنید .

 کوشش علمی الکتریسیته انرژی

۹

اندازه گیری مواد

اندازه گیری مواد

در زندگی روز مره برای انجام کارها ، خرید و... احتیاج به اندازه گیری دقیق داریم و هم چنین برای یکسان بودن اندازه گیری در تمام نقاط جهان از واحد های یکسان استفاده می کنیم :

مثلا برای اندازه گیری طول از متر و سانتی متر و... استفاده می کنیم .

 کلاس سوم پیش آموزش

 آگهی ها

 آگهی ها

۱

آب ماده با ارزش

آب ماده با ارزش

آب ارزشمند ترین ماده هستی است که قسمت های زیادی از سطح کره زمین و حدود 3/4  آن را پوشانده و به شکل های مختلف در هر 3 حالت ماده در طبیعت دیده می شود (بخار آب، آب، برف و یخ )

مهمترین عامل تغییر حالت های آب در طبیعت نور و گرمای خورشید است .

 کلاس سوم پیش آموزش

۱

بالگرد کاغذی بسازید

بالگرد کاغذی بسازید

این بالگرد چالاک کاغذی در واقع یک گلایدر چرخنده با دو بال آیرو دینامیکی است که وقتی که به پایین نزول می کند هوا را می گیرد . کودکان می توانند چرخنده را به هوا پرتاب کنند و بگذارند که عمل کند و و وقتی با وقار به سمت زمین می آید آن را تماشا کنند .

 کوشش علمی نیرو و حرکت

۸

مواد اطراف ما

مواد اطراف ما

به همه چیزهایی در اطراف ما که دارای جرم و حجم می باشند ماده می گویند .

ماده به چند حالت دیده می شود (جامد ، مایع ، گاز و پلاسما )

 کلاس سوم پیش آموزش

۲

خوراکی ها

خوراکی ها

ما برای انجام کارهای روزانه ، رشد کردن ، صحبت کردن ، فکر کردن و.... نیاز به انرژی داریم . این انرژی از طریق غذایی که مصرف می کنیم ، تامین می شود .پس باید غذایی را که مصرف می کنیم سالم باشد .

 کلاس سوم پیش آموزش

۲

زنگ علوم

زنگ علوم

در زندگی روزمره گاهی با پرسش هایی رو به رو می شویم که برای آنها پاسخ درستی نداریم یا از درست ترین پاسخ آگاهی نداریم .برای به دست آوردن اطلاعات می توانیم از راه های زیر استفاده کنیم ....

 کلاس سوم پیش آموزش

۱

زیردریایی خانگی

زیردریایی خانگی

اگر سفری با فرزندتان به مناطق گرمسیری داشته بوده باشید ممکن است با نوع به خصوصی از زیر دریایی به زیر آب فرو رفته باشید که به افراد اجازه می دهد که با سوار شدن به داخل آن از موجودات شگفت آور آنجا دیدن کنند – تمام انواع ماهیان درخشان و غیر معمول آنجا و گیاهان و غیره – بدون اینکه خیس شوید . اگر فرزند شما سوار چنین زیر دریایی نشده باشد ممکن است راجع به آن چیزی خوانده باشد و یا یکی از آنها را در تلویزیون دیده باشد و یا در کلاس درس یا اینترنت درباره آن چیزی خوانده باشد . اما یک زیردریایی چگونه کار می کند ؟ این کوشش علمی روش سرگرم کننده ای است که آن را به تصویر می کشد .

 کوشش علمی چگالی نیرو و حرکت

۷

کلاس نقاشى ابتدایى و پیشرفته

کلاس نقاشى ابتدایى و پیشرفته

مامان ستایش (زجاجی ) دوست داشتنی کلاس نقاشی زیبایی را افتتاح کرده  و از همه دعوت کرده تا از کلاسش بازدید کنیم و اگر خواستیم در کلاس های آموزشی آن شرکت کنیم .

ترم تابستان ویژه گروه سنى الف، ب ، ج، د

سیما فاطمى
تلفن :٠٩١٥١٥٧٢٠٩٥
آدرس: نسترن ١/١
شروع کلاس ها:٣ تیر

 

برای تماشای نمونه نقاشی ها به دنباله نوشته سر بزنید.

 آگهی ها

۹

سپاس

سپاس

*

*

در پی سالی که گذشت در کنار تو و دوستانت و هم قدم با شما ، روزها را گذراندم و با هم توانستیم کلمه های بیشتری را بخوانیم و عدد های بزرگتری را حساب کنیم .جمله ها بلند تر و قصه ها رنگارنگ تر شدند . بزرگتر شدید و بر سواد تان افزوده شد. اما من هرگز سعی نکردم کودکی تان را از شما بگیرم و رویاهای تان را تبدیل به رویاهای بزرگتر کنم .هرگز نخواستم بازی هایتان را، خواب های تان را و آرزو های تان را پریشان کنم .چرا که به چشم خود دیدم کودکی ناب همراه تان است ، با صمیمیتی که بوی خدا می دهد پس کودکی و سادگی تان را به خدا می سپارم و آرزو دارم ، همیشه تکه ای از آن را در قلب کوچک تان محفوظ بدارید 
عزیزم ، از این که مرا باور کردی و با من هم جهت و همسو شدی سپاسگزارم .

 
عمر  من در کلاس درس چه شیرین می گذرد اگر تو پیروز باشی .
معلم روزهای زلال کودکی تان سیدیان خرداد 1395

برای دیدن نماهنگ " یادم کن " به ادامه مطلب سر بزنید.

 آگهی ها

۴

زادروز حضرت مهدی (ع) شاد باد

زادروز حضرت مهدی (ع) شاد باد

عصر یک جمعه دلگیر،

دلم گفت: بگویم، بنویسم

که چرا عشق به انسان نرسیدست،

چرا آب به انسان نرسیدست،

و هنوزم که هنوز است، غم عشق به پایان نرسیدست

بگو حافظ دل‌خسته ز شیراز بیاید،

بنویسد که هنوزم که هنوز است،

چرا یوسف گم‌گشته به کنعان نرسیدست و

چرا کلبه احزان به گلستان نرسیدست

عصر این جمعه دلگیر،

وجود تو کنار دل هر بی‌دل آشفته شود حس

کجایی گل نرگس؟

 آگهی ها