ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

۲۵ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲

مواد اطراف ما

مواد اطراف ما

این پژوهش به دست مائده صراف زاده شرافت دانش آموز پایه سوم دبستان رهنما در سال تحصیلی 97-96 در خصوص مواد اطراف ما موضوع فصل سوم علوم سوم دبستان تهیه و اجرا شده است .

برای دیدن ویدئو و چاپ پژوهش به دنباله نوشته سر بزنید .

 کلاس سوم پژوهش دانش آموزان مواد اطراف ما

۰

جنگ های فضایی

جنگ های فضایی

این رشته ویدئو ها توسط دکتر جو هنسون دارای دکتری در رشته بیولوژی و نویسنده مطالب علمی تهیه شده است . هدف از تهیه این ویدئوها آموزش علوم به زبانی ساده برای تمام رده های سنی است .

یا دتون باشه که در فضا هیچکس نمی تواند صدای شما را بشنود . برویم ببینیم که احتمال وقوع جنگ های فضایی چقدر است . چرا برای ورود به کهکشان از پس سوز استفاده می کنند . هر شی در حال حرکتی به حرکت خود ادامه می دهد مگر اینکه نیرویی به آن وارد شود . یعنی اینکه اگر من در جهتی حرکت می کنم ، می توانم به حرکت خودم در آن جهت ادامه دهم حتی اگر موتورها خاموش باشند .....

برای تماشای ویدئو به دنباله نوشته سر بزنید .

 

 ویدئوهای آموزشی

 کلاس سوم پیک آدینه

 نگاره ها

۰

مواد اطراف ما

مواد اطراف ما

این پیش آموزش درباره "مواد اطراف ما " که فصل سوم علوم پایه سوم ابتدایی می باشد در تاریخ یکشنبه 96/7/26 تدرس خواهد شد . برای دیدن پیش آموزش و تماشای ویدئو های مربوطه و خواندن کوشش های علمی در پیوند اینجا کلیک کنید .

 آگهی ها

 آگهی ها

 آگهی ها

۰

تشکیل ابر در یک بطری

تشکیل ابر در یک بطری

تشکیل ابر در یک بطری ممکن است به شما در تجسم ذهنی نحوه تشکیل آن در آسمان کمک کند .

گرما ، هوای مرطوب در اتمسفر افزایش می یابد و سپس سرد می شود و ابرهای پفکی زیبا می تواند نتیجه کار باشد . قطرات ریز آب ابرهای گوناگونی در نواحی مختلف با توجه به شرایط آن به وجود می آورند .درست کردن ابر خودتان در یک بطری یک کوشش علمی عمومی در کتاب های علمی است ولی ممکن است گاهی لازم باشد تا ترفند هایی به کار برد تا نتایج آن دیدنی و آزمایش به صورت کامل انجام شود . همچنین از افزودنی هایی به غیر از آب می توان به کار گرفت .

  • برای خواندن متن کوشش علمی و تماشای ویدئوهای مربوطه به دنباله نوشته سر بزنید 

 کوشش علمی حالات ماده

۰

زنبور عسل و دنیای شش ضلعی آنها

زنبور عسل و دنیای شش ضلعی آنها

زنبورهای عسل به دلایل زیادی در دسته موجودات  شگفت انگیز قرار می گیرند . دلایلی مانند اخلاق کاری آنها ، شربت غلیظی که تولید می کنند و ساختار اجتماعی پیچیده آنها و یک دلیل دیگر آن این است که زنبورها در واقع ریاضی دانان بی نظیری هستند . دانشمندان ادعا می کنند که این حشره کوچک می تواند زوایا را با دقت اندازه گیری کند و حتی متوجه گرد بودن زمین نیز هست و اینکه زنبورها از نبوغ ریاضیات خود در یک چیز بیشتر از همه استفاده می کنند ." کندو ".زنبورها نیز مانند انسانها نیاز به غذا و پناهگاه دارند ...

 ویدئوهای آموزشی

 آگهی ها

۰

روز بزرگداشت حافظ شاد باد

روز بزرگداشت حافظ شاد باد

خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین محمد حافظ شیرازی (زاده ح. ۷۲۷ (قمری) – درگذشته ۷۹۲ (قمری))، معروف به لسان‌الغیب،ترجمان الاسرار ، لسان‌العرفا و ناظم‌الاولیا شاعر بزرگ سدهٔ هشتم ایران (برابر قرن چهاردهم میلادی) و یکی از سخنوران نامی جهاناست. بیش‌تر شعرهای او غزل هستند که به غزلیات حافظ شهرت دارند. گرایش حافظ به شیوهٔ سخن‌پردازی خواجوی کرمانی و شباهت شیوهٔ سخنش با او مشهور است. او از مهم‌ترین تأثیرگذاران بر شاعران پس از خود شناخته می‌شود. در قرون هجدهم و نوزدهم اشعار او به زبان‌های اروپایی ترجمه شد و نام او به گونه‌ای به محافل ادبی جهان غرب نیز راه یافت. هرساله در تاریخ ۲۰ مهرماه مراسم بزرگ‌داشت حافظ در محل آرامگاه او در شیراز با حضور پژوهشگران ایرانی و خارجی برگزار می‌شود. مطابق تقویم رسمی ایران این روز روز بزرگ‌داشت حافظ نامیده شده است.

برای خواندن دانستنی های بیشتر و تماشای ویدئوی زندگی نامه حافظ به دنباله نوشته سر بزنید.

 آگهی ها دانشمندان ایران زمین

 کلاس سوم پیک آدینه

۰

زادروز آرام رای رامش شاد باد

زادروز آرام رای رامش شاد باد

چه لطیف است حس آغازی دوباره ،

و چه زیباست رسیدن دوباره به روز زیبای آغاز تنفس...

و چه اندازه عجیب است ، روز ابتدای بودن!

و چه اندازه شیرین است امروز...

روز میلاد...

روز تو!

روزی که تو آغاز شدی!

تولد مبارک

 آگهی ها

۰

زادروز سراینده نامدار ایرانی سهراب سپهری شاد باد

زادروز سراینده نامدار ایرانی سهراب سپهری شاد باد

امروز زادروز سهراب سپهری سراینده نامدار معاصر ایرانی است 

سهراب سپهری (۱۵ مهر ۱۳۰۷ کاشان – ۱ اردیبهشت ۱۳۵۹ تهران) شاعر، نویسنده و نقاش اهل ایران بود. او از مهم‌ترین شاعران معاصر ایران است و شعرهایش به زبان‌های بسیاری از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی ترجمه شده‌اند.

برای خواندن دانستنی های بیشتر و تماشای ویدئو به دنباله نوشته سر بزنید 

 آگهی ها دانشمندان ایران زمین

۰

خوراکی ها (پیش آموزش )

خوراکی ها (پیش آموزش  )

این پیش آموزش در باره فصل دوم کلاس سوم ابتدایی در باره خوراکی ها و نقش آنها در زندگی ما در روز یکشنبه 1396/7/16 تدریس خواهد شد . برای مطالعه پیش آموزش وآمادگی  و آموزش موثر تر  در کلاس بر روی اینجا کلیک کنید .

 آگهی ها

۲

آزمون آنلاین دوره پایه دوم ابتدایی

آزمون آنلاین دوره پایه دوم ابتدایی

زمان انجام آزمون 30 دقیقه می باشد و پس از انجام آزمون دستاورد برای سرپرست تارنگار فرستاده خواهد شد . همچنین برگه دستاورد به نشانی پست الکترونیک وارد شده در آغاز فرستاده خواهد شد . برای به دست آوردن بهترین نتیجه از مرور گر کروم بهره بگیرید .

در این آزمون 30 پرسش از کتاب های  علوم ، فارسی ، ریاضی فراهم شده است و برای نخستین بار از آوای آموزگار برای خواندن پرسش ها بهره گرفته شده است که کاربران گرامی به ابراز دیدگاه های خود در بخش " نظرات " فراخوانده می شوند .

این آزمون برای سنجش و به روزآوری دانستنی های پایه دوم می باشد لذا نسبت به انجام آن کوشا باشید . در صورت وارد نمودن آدرس پست الکترونیک همزمان کارنامه دانش آموز برای شما نیز ارسال خواهد گردید .

برای انجام آزمون به دنباله نوشته سربزنید .

 کلاس سوم آزمون آنلاین

۰

روش اجرای آزمون آنلاین

روش اجرای آزمون آنلاین

با سپاس بابت همکاری دانش آموزان و والدین گرامی در اجرای به هنگام این آزمون ها که تاکنون نزدیک به 8 نفر با موفقیت در آن شرکت نموده اند ٬ به جهت فراهم ساختن آموزش کافی برای بقیه دانش آموزان که به هر علتی نتوانسته اند در نخستین ازمون شرکت نمایند این نوشته ارایه می گردد .

1- کلیه آزمون ها با مرورگرهای اینترنت اکسپلورر و کروم و فایر فاکس تست موفقیت آمیز شده اند . البته مشکلات فارسی نویسی به دلیل تنوع قلم ها و نیز سیستم عامل های متفاوت (به دلیل اجرا شدن آزمون در فضای وب ) اندکی وجود دارد ولی ناچیز است .

2- به دلیل اجرا شدن آزمون در فضای وب ٬ اجرای آزمون ها به شدت به سرعت اینترنت وابسته است ولی قطعا این ازمون ها با سرعت های متفاوت ٬اجرا می شوند ولی زمان بارگیری بسته به سرعت اینترنت متفاوت است . به دلیل وجود صدا٬ فیلم و عکس در این آزمون ها محیط دوستانه ای فراهم شده است که مناسب سن مخاطبین می باشد ولی از جانب دیگر ممکن است به دلیل حجم بالا و سرعت کم اینترنت ٬مشکلاتی به وجود آید . البته تعداد بالای شرکت کنندگان دلیل خوبی است که با سرعت اینترنت معمول نیز به راحتی آزمون ها اجرا خواهند شد .

برای خواندن متن کامل به دنباله نوشته سر بزنید .

 آگهی ها

 کلاس سوم پیک آدینه

۲

روز بزرگداشت مولوی

روز بزرگداشت مولوی

مولوی، پیونددهندهٔ ملت‌ها 

جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولوی (‎۶ ربیع‌الاول ۶۰۴، بلخ یا وخش - ۵ جمادی‌الثانی ۶۷۲ هجری قمری، قونیه) از مشهورترین شاعران فارسی‌زبان ایرانی‌تبار است. نام کامل وی «محمد ابن محمد ابن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی» بوده و در دوران حیات به القاب «جلال‌الدین»، «خداوندگار» و «مولانا خداوندگار» نامیده می‌شده‌است. در قرن‌های بعد (ظاهراً از قرن ۹) القاب «مولوی»، «مولانا»، «مولوی رومی» و «ملای رومی» برای وی به کار رفته‌است و از برخی از اشعارش تخلص او را «خاموش» و «خَموش» و «خامُش» دانسته‌اند. زبان مادری وی پارسی بوده است .
برای خواندن دانستنی های بیشتر به دنباله نوشته سربزنید 

 آگهی ها

 آگهی ها