ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

۴۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۴

قصه های خوب برای بچه های خوب 3

قصه های خوب برای بچه های خوب 3

جلد سوم قصه های خوب برای بچه های خوب از دو کتاب سندباد نامه و قابوسنامه گرفته شده است . سندباد نامه در اصل به زبان هندی قدیم و بعد به زبان پهلوی و سپس به عربی و در قرن ششم هجری به وسیله ظهیری سمرقندی به فارسی ترجمه شده . قابوسنامه کتابی است در ترتیب و انشاء اصلی آن ساده ، روان و خوب است که کیکاوس پسر اسکندر پسر قابوس و شمگیر برای نصیحت فرزندش آنرا نوشته است .

 

 کتاب خانه

ابوعلی سینا

ابوعلی سینا

ابوعلی حسین بن عبدالله معروف به ابوعلی سینا در سال ۳۷۰ هجری قمری درخرمیشن از توابع بخارا متولد شد. او پزشک ، ریاضیدان ، فیلسوف و منجم بزرگ ایرانی بود . پدرش عبدالله در دستگاه سامانیان محصلی مالیات را عهده داربود و مادرش ستاره نام داشت. وی در بلخ پرورش یافت و قرآن و سایر علوم را آموخت. استاد وی عبدالله ناتلی بود که از رجال مشهور قرن چهارم هجری به شمار می رفت. او در هجده سالگی، چنانچه خود نوشته است، همه علوم را فرا گرفته بود. در بیست و یک سالگی دست به تالیف و تصنیف زد، در بیست و دو سالگی پدرش را ازدست داد و خود متصدی شغل پدر گردید..............


ا

 دانشمندان ایران زمین

۱

قصه های خوب برای بچه های خوب 2

قصه های خوب برای بچه های خوب 2

جلد دوم-قصه های مرزبان نامه

نویسنده: 

همه قصه ها از کتاب مرزبان نامه انتخاب شده و از اصل آن ساده تر نوشته شده است . کتاب مرزبان نامه از دو جهت دارای اهمیت است : 1 ـ مطالب 2 ـ انشاء . اصل این کتاب به زبان قدیم طبرستانی ( مازندرانی ) نوشته شده و دویست سال بعد ، سعدالدین وراوینی آنرا به زبان فارسی ادبی قرن ششم در آورده است . مرزبان نامه دارای حکایات بسیار است که بعضی از زبان حیوانات و بعضی از افسانه ها و داستانهای تاریخی است. 
برای دیدن کتاب به ادامه مطلب سربزنید 

 کتاب خانه

۱

آزمون همگاه خردادماه 13-94

آزمون همگاه خردادماه 13-94

زمان انجام آزمون 30 دقیقه می باشد و پس از انجام آزمون دستاورد برای سرپرست تارنگار فرستاده خواهد شد . همچنین برگه دستاورد به نشانی پست الکترونیک وارد شده در آغاز فرستاده خواهد شد . برای به دست آوردن بهترین نتیجه از مرور گر کروم بهره بگیرید .

در این آزمون 30 پرسش از کتاب های  علوم ، فارسی ، ریاضی فراهم شده است و برای نخستین بار از آوای آموزگار برای خواندن پرسش ها بهره گرفته شده است که کاربران گرامی به ابراز دیدگاه های خود در بخش " نظرات " فراخوانده می شوند .

برای انجام آزمون به ادامه مطلب سربزنید .

 آزمون آنلاین کلاس دوم

بازدید کننده: ۱۵۰۷
۰

قصه های خوب برای بچه های خوب 1

قصه های خوب برای بچه های خوب 1

این کتاب دارای چند قصه است که از کتاب کلیله و دمنه انتخاب شده است و از اصل آن ساده تر می باشد . کلیله و دمنه نام کتاب معروفی است که اصل آن تقریباً در دو هزار سال پیش از این به زبان هندی قدیم نوشته شده و سپس به زبان پهلوی ، مدتها بعد به زبان عربی و پانصد سال بعد به زبان فارسی درآمده است . هدف نویسنده ای که اصل کتاب کلیله را نوشته این بوده که در میان قصه ها و حکایتها دستورهای اخلاقی و رازهای زندگی خوب را بگنجاند تا خوانندگان آن چیزها را به خوبی بشناسند
مهدی آذر یزدی (۲۷ اسفند ۱۳۰۰[۱] - ۱۸ تیر ۱۳۸۸) نویسنده کودک و نوجوان ایرانی بود. معروف‌ترین اثر او مجموعه «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نام دارد. او جایزه یونسکو و نیز جایزه سلطنتی کتاب سال را پیش از انقلاب ۵۷ دریافت کرده بود و سه کتاب او توسط شورای کتاب کودک به‌عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب شده بودند.

برای دیدن کتاب به ادامه مطلب سر بزنید 

 کتاب خانه

بازدید کننده: ۱۱۹۳
۳

سپاسگزاری

سپاسگزاری

در پی سالی که گذشت در کنار تو و دوستانت و هم قدم با شما ، روزها را گذراندم و با هم توانستیم کلمه های بیشتری را بخوانیم و عدد های بزرگتری را حساب کنیم .جمله ها بلند تر و قصه ها رنگارنگ تر شدند . بزرگتر شدید و بر سواد تان افزوده شد. اما من هرگز سعی نکردم کودکی تان را از شما بگیرم و رویاهای تان را تبدیل به رویاهای بزرگتر کنم .هرگز نخواستم بازی هایتان را، خواب های تان را و آرزو های تان را پریشان کنم .چرا که به چشم خود دیدم کودکی ناب همراه تان است ، با صمیمیتی که بوی خدا می دهد پس کودکی و سادگی تان را به خدا می سپارم و آرزو دارم ، همیشه تکه ای از آن را در قلب کوچک تان محفوظ بدارید 
عزیزم ، از این که مرا باور کردی و با من هم جهت و همسو شدی سپاسگزارم .

 
عمر و جوانی من در کلاس درس چه شیرین می گذرد اگر تو پیروز باشی .
معلم روزهای زلال کودکی تان سیدیان خرداد 1394

برای دیدن نماهنگ " یادم کن " به ادامه مطلب سر بزنید.

 آگهی ها

بازدید کننده: ۱۲۷۲
بازدید کننده: ۱۳۰۷
بازدید کننده: ۱۹۵۵
بازدید کننده: ۱۰۶۳
بازدید کننده: ۱۰۲۹
بازدید کننده: ۱۱۸۵
بازدید کننده: ۱۵۱۹
بازدید کننده: ۳۱۲۹
بازدید کننده: ۲۹۱۱
بازدید کننده: ۲۳۷۹
بازدید کننده: ۱۹۷۰
بازدید کننده: ۲۱۶۰