ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

۰

قورباغه ها در زمستان

آیا تاکنون شگفت زده شده اید که در زمستان چه به سر قورباغه ها می آید ؟ آنها وقتی دما پایین آمده و زمستان فرا می رسد کجا می روند ؟ در پایان  پاییز،قورباغه ها خود را در داخل گل در ته تالاب ها مخفی می کنند . آنها هرگز منجمد نمی شوند زیرا آنها راهی یافته اند تا مقدار قند بدن خود را بالا ببرند . گلوکز شکلی از قند است و نوعی از ضد یخ را تولید می کند که از منجمد شدن آنها هنگامی که خواب زمستانی هستند محافظت می کند .قورباغه ها روش نفس کشیدن خود را نیز تغییر می دهند . آنها اکسیژن آب محلول در آب تالاب را مستقیما از پوست خود جذب می کنند از این رو تا هنگام بهار نیازی به بالا آمدن از ته تالاب ندارند .در این کوشش علمی شما و کودکتان خوراک خوشمزه ای را درست می کنید که به کودکتان دقیقا آموزش می دهد که چگونه قورباغه ها در یک فصل منجمد زنده می مانند .

به چه نیاز  داریم

  • یک لیوان پلاستیکی شفاف
  • یک قورباغه آدامسی  (از نوع شیرین خوردنی )
  • فرنی شکلاتی  
  • ژلاتین آبی یا سبز که بر اساس دستور العمل بر روی جعبه آن ساخته شده باشد .
  • خامه زده شده
  • قاشق

چه کار باید انجام دهیم

1-    کار را با گفتگو با کودکتان در باره اینکه جانداران مختلف چگونه در ماه های سرد زنده می مانند شروع کنید. تعدادی از حیوانات مانند سگ ها و گرگ ها، پشم های ضخیم تری را ایجاد می کنند. پرندگان به مناطق با آب و هوای گرم تر پرواز می کنند . خرس ها یک غار گرم و نرم پیدا می کنند و در ماه های زمستانی پیش رو به خواب می روند . انسان ها چند تا لباس روی هم می پوشند تا گرم بمانند .ولی قورباغه ها نه پشم دارند و نه می توانند به مناطق گرمتر پرواز کنند و یا کتی را بپوشند . آنها به جای آن به خواب می روند .

2-    3-4 قاشق غذاخوری فرنی شکلاتی را به لیوان شفاف اضافه کنید که در واقع در این مورد مانند "گل " عمل می کند.

3-    قورباغه آدامسی را در فرنی قرار دهید . آن را زیاد در فرنی فرو نکنید . قورباغه ها معمولا در بالای گل جا خوش می کنند .

4-    با قاشق ژلاتین را بالای قورباغه بریزید تا موقعی که 3/4 لیوان پر شود . این ژلاتین مانند آب تالاب عمل می کند .

5-    خامه زده شده را بر روی ژلاتین اضافه کنید که نشان دهنده برف زمستانی است .

 

قورباغه شما در خوراک زمستانی آماده لذت است . این چند پرسش است که می توانید با کودکتان در هنگامی که در حال خوردن هستید به بحث بگذارید:

  • چگونه گل ته تالاب می تواند مکان امنی برای قورباغه برای گذراندن زمستان باشد ؟ به جانورانی که می توانند قورباغه را شکار کنند فکر کنید  و یا چگونه آب و هوا ممکن است سطح بالای آب تالاب را تغییر دهد .
  • همه قورباغه ها نزدیک تالاب ها زندگی نمی کنند . فکر می کنید در زمستان آنها به کجا می روند ؟
  • شما فکر می کنید قورباغه ها چگونه در بهار از خواب بیدار می شوند ؟چه پیامی به آنها می رسد که زمستان به پایان رسیده است ؟.

برگردان به پارسی از سایت Education.com

 © Copyright 2006-2012 Education.com All Rights Reserved

کوشش های علمی در پیوند :

 

 کوشش علمی گیاهان/جانوران

برچسب ها قند

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">