ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

۱

عبور نی از سیب زمینی

 

گاهی اوقات بایستی تامل کرده و از خود بپرسید چه کسی ممکن است با این ماده اینکار را بکند؟ هیچکس از یک نی آشامیدنی برای خوردن سیب زمینی استفاده نمی کند ولی یک علم آموز آماتور به نظر  می رسد مایل باشد راهی بیابد که یک نی را از درون سیب زمینی عبور دهد . دانش عمیق تری می تواند پشت این درخواست باشد و اینجاست ..

به چه چیزی نیاز داریم

  • یک نی
  • یک سیب زمینی
  • ناظر بزرگسال

چه کار باید بکنیم

  • چالش اصلی کاملا ساده است .سوراخ کردن سیب زمینی با استفاده از نی  بدون اینکه خم شود یا بشکند .اغلب بینندگان  شما فکر می کنند که این امر نشدنی است ولی شما مطمئنا بهتر می دانید.
  • همین که سیب زمینی را در دست می گیرید ْ انگشتان خود و کف آن را در کنار سیب زمینی طوری بگیرید که در مسیر نی قرار نگیرد .شما که نمی خواهید دست خود را سوراخ کنید ؟نی را با دستی که می نویسید بگیرید و انتهای بالای نی را با انگشت شست بگیرید.
  • نی و سیب زمینی را محکم بگیرید و با یک حرکت تند و سریع به قسمت نازکتر سیب زمینی فرو کنید .
  • بینندگان شما تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و می خواهند خودشان نیز امتحان کنند . به آنها بگویید که سیب زمینی را مانند شما گرفته و همانند شما اینکار را انجام دهند ولی نمی توانند چون ممکن است راز این کار را ندانند . بگذارید کار خودشان را بکنند . ممکن است به تعداد بیشتری نی نیاز داشته باشید.

چگونه کار می کند

راز اصلی در درون  نی(هوا)  است .قراردادن انگشت شست در انتهای بالایی نی هوای داخل نی را به دام می اندازد . وقتی شما هوا را در داخل نی به دام انداختید مولکول های هوا فشرده شده و به نی استحکام می دهند که در مقابل بدنه نی را از خم شدن باز می دارند وقتی شما نی را به داخل سیب زمینی فشار می دهید . هوا به دام افتاده و فشرده شده نی را به اندازه کافی مستحکم می نمایند تا پوسته سیب زمینی را سوراخ و از درون آن عبور کرده و از آن عبور کند . بدون گرفتن و پوشاندن  انتهای نی با شست ْ هوا به سادگی از نی به خارج رانده می شود و نی در برخورد با سطح سخت سیب زمینی می شکند .

مطمئن شوید که انگشتان خود را در هنگام آزمایش از مسیر نی به دور نگه می دارید .بعد از سوراخ کردن سیب زمینی با نی نگاهی به انتهای عبور کرده از آن بیندازید . درون آن یک توپی به شکل دایره از سیب زمینی خواهید دید . اگر انگشت تان در سر مسیر نی باشد احتمالا توپی از گوشت دست شما خواهد بود !!!!!

کوشش های علمی در پیوند :

 کوشش علمی نیرو و حرکت

نظرات (۱)

  1. بسیار ارزشمند هست 
    واقعا سپاسگزاریم
    و وبسایت مثال زدنی و موثری هست که میشه آزمایشات و قوانین رو برای کودکان عزیزمون به راحتی دسترسی داشته باشیم
    موفق باشید و از اینکه این ذوق نسبت به رشد عزیزان ما وجود داره خوشحالم
    سربلند باشید و روز به روز بهتر از دیروز
    • پاسخ:

      سپاسگزارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">