ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

۲

تعادل وسایل آشپزخانه

شما نیاز به یک چوب جادویی ندارید تا در کنار میز آشپزخانه سرگرمی ایجاد کنید .

چند وسیله نقره ای و چند تا خرت و پرت جمع آوری کنید و آماده شوید تا میهمانان شام تان را با این شعبده که گرانش را به چالش می کشد سرگرم کنید .این تشویق شما را در رستوران مورد علاقه شما را تضمین می نماید .این بهای ستاره شدن است .!!!!

چکار باید بکنیم

کارزار ساده است . تعادل دو قاشق بر روی لبه یک لیوان آب با استفاده از فقط یک خلال دندان . بلی این فقط یک تعادل است با یک راه حل هیجان انگیز .

1-    با فشار دادن یک چنگال در یک قاشق (هم وزن ) کار را شروع کنید .اینکار شاید بهترین کاری نباشد که با وسایل آشپزخانه قیمتی خود می کنید .

2-    قدم بعدی کمی مهارت و شکیبایی می خواهد . قاشق و چنگال درهم رفته را با انگشتان تان تست کنید تا نقطه تعادل آن را بیاید . این جایی است که با ید خلال دندان را از بین قاشق و چنگال رد کنید .

3-    قدم بعدی کمی مهارت می خواهد ولی باید آن را انجام دهید .به دقت باقی مانده خلال دندان را بر روی لبه لیوان قرار دهید . فقط آن را بر روی لبه عقب و جلو ببرید تا مطمئن شوید که نقطه تعادل را یافته اید .به آرامی دست خود را دور کنید تا این ابتکار تعادل به نمایش در آید .

4-    همینکه شما تعادل را برقرار کردید شما آماده یک نمایش تکمیلی خواهید بود . کبریت را روشن کنید (اینکار را با کمک بزرگتر خود انجام دهید ) و انتهای دو سر خلال دندان را که در خارج لبه لیوان قرار دارد آتش بزنید . در مقابل چشمان حیرت زده همه خلال دندان تا نزدیکی لبه لیوان خواهد سوخت ولی قاشق و چنگال در هم رفته نخواهد افتاد .این یک عمل تعادل کامل است . خود را برای تحسین تماشاگران آماده کنید .

چگونه کار می کند

راز این کوشش علمی بر درک مفهوم مرکز ثقل و پایداری قرار دارد .مرکز ثقل هر جسم نقطه ای است که در آن با پایداری به صورت متعادل باقی می ماند و در این نقطه تمام جرم ان متمرکز می گردد .. به عبارت دیگر این نقطه ای است که در ان هر جسم از چپ و راست و از عقب و جلو و از بالا و پایین در تعادل است . در عمل متعادل کردن شما مرکز تعادل درست زیر نقطه تماس خلال دندان با لبه لیوان است .اگر از نزدیک به قاشق و چنگال درهم رفته نگاه کنید خواهید دید که در زیر خلال دندان قرار گرفته است .این امر مرکز ثقل را در زیر نقطه تعادل خلال دندان قرار می دهد (به آن نقطه اتکا می گویند ). این همان جایی است که خیلی عجیب به نظر می آید .

 

نوشنه های در پیوند :

 کوشش علمی نیرو و حرکت

برچسب ها مرکز ثقل نیرو

نظرات (۲)

    • پاسخ:

      از حسن نظر شما سپاسگزارم
    • پاسخ:

      سپاسگزارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">