ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

۰

جدا کردن زرده از سفیده

یک دستور العمل ساده  برای جدا کردن زرده از سفیده تخم مرغ کدام است ؟

وقتی دستور العملی برای جدا کردن زرده از سفیده تخم مرغ خواسته می شود شاید شما بخواهید شعبده ای به کار بگیرید . اگر وقت کمی  داشته باشید نمی توانید برای جدا کردن آنها شکیبا باشید . نگران نباشید زیرا هم اکنون روشی برای جدا کردن نشان داده می شود که سریع و کمی سرگرم کننده است .

چه کار باید انجام دهیم

  • تخم مرغی را در یک کاسه بشکنید . مراقب باشید که زرده آن چند پاره نشود.
  •  به آرامی یک بطری آب خالی را فشار دهید . لازم نیست که کل بطری را کاملا فشرده کنید .
  • بطری فشرده را به همان حالت نگه داشته و آن را رها نکنید .ر
  • دهانه بطری آب فشرده شده را به زرده تخم مرغ بچسبانید و به آرامی آن را از حالت فشردگی خارج کنید .زده تخم مرغ درست به داخل بطری رانده می شود و از سفیده جدا می گردد .

چگونه کار می کند ؟

وقتی شما بطری را فشرده می کنید هوای داخل آن را کاهش می دهید . اگر در هنگامی که شما بطری را فشرده می کنید دهانه بطری به سمت صورت شما باشد شما خروج هوا را احساس خواهید کرد . آزاد کردن بطری فشرده شده به هوا اجازه می دهد که دوباره به داخل بطری برگردد .اگر شما دهانه بطری را در هنگام آزاد کردن فشردگی بطری با زرده تخم مرغ پوشانده باشید حجم داخل لوله با زرده تخم مرغ پر خواهد گردید .زرده تخم مرغ به راحتی از سفیده تخم مرغ به دلیل اختلاف میزان گرانروی ﴿ویسکوزیته ﴾جدا خواهد شد . در موقعی که سفیده تخم مرغ لیز و رونده است زرده آن بیشتر سفت است که این امر موجب خواهد شد تا تمام زرده به داخل بطری رفته و سفیده در داخل کاسه باقی بماند .

 

نوشته های در پیوند : 

 کوشش علمی چگالی نیرو و حرکت

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">