ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

۱

چالش تعادل مهره های شش گوش

این برج لرزان مهره شش گوش می تواند بر لبه یک لیوان متعادل بماند ولی شما نیاز به کمک از آهن ربا خواهید داشت .

چیزهای زیادی برای کمک به ایجاد تعادل وجود دارند .شما می توانید با کتابهایی در قدم بزنید  ،بر روی طنابی به سان بند بازها راه بروید و یا به یک کلاس باله  آموزش بالا بروید . اگر شما یک مهره شش گوش داشته باشید با این وجود اگر شما یک مهره شش گوش داشته باشید باید از یک آهن ربا و یک میدان آهن ربایی کمک بگیرید .آیا فکر می کنید آهن ربا می تواند تعادل مهره های شش گوش را حفظ کند ؟

چه کار باید بکنیم

  •    دو پایه از قوطی های نوشابه (دوتا در هر طرف ) با یک خط کش که در بین آنها است برپا دارید .
  •   دو آهن ربا را در وسط خط کش به گونه ای نصب کنید که در جای خود کاملا محکم باشند .
  •   خط کش را اکنون بر روی دو پایه (از قوطی های نوشابه ) مستقر کنید و در زیر آن در بین دو پایه یک لیوان آب قرار دهید .
  •  مهره های شش گوش را یک به  یک به آهن ربای زیر خط کش متصل کنید . متصل کردن را ادامه دهید تا حداقل 5 عدد از مهره ها از آهن ربا آویزان باقی بمانند .
  •   به آرامی و با دقت مهره ها را از زنجیره مهره ها جدا کرده و بر روی لبه لیوان متعادل بچینید . مطمئن شوید که لبه لیوان در زیر آهن ربا باشد .

مهره های شش گوش متعادل خواهند ماند، به صورت ناپایدار، بر روی لبه لیوان آب آشامیدنی و تا هنگامی که آهن ربا را خارج نکنید ادامه خواهد یافت  . به جلو بروید و آهن ربا را خارج کنید و ببینید که مهره ها خواهند افتاد .

چگونه کار می کند ؟

تعادل مهره ها بر روی لبه لیوان یک امر غیر ممکن به نظر می رسد . در واقع کاملا مورد تردید است که شما اینکار را بدون کمک آهن ربا انجام دهید .

ساده است که بگوییم که همانگونه که شما مهره ها را یکی بعد از دیگری به آهن ربا متصل می کنید آهن ربا موجب جذب آنها به یکدیگر می شود . تا هنگامی که مهره ها به آهن ربا متصل هستند واقعا میدان آهن ربایی خود را گسترش می دهند .میدان آهن ربایی آنها بعد از جدا کردنشان نیز با قی می ماند ولی میدان خیلی ضعیف تر است .

وقتی شما مهره ها را بر روی لبه لیوان آب آشامیدنی متعادل می کنید، آنها هنوز مقدار کمی از خاصیت آهن ربایی خود را دارند . این میدان آهن ربایی ضعیف فقط  برای جذب مهره ها به آهن ربا کافی است و آهن ربا بسیار قوی تر از میدان آهن ربایی است .جذب به اندازه کافی است تا به شما اجازه تکمیل چالش متعادل کردن مهره ها را بدهد ... فقط آهن ربا را تکان ندهید .

نوشته های در پیوند : 

 کوشش علمی نیرو و حرکت آهن ربا

نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">