ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

۱

کیسه پرنده

بادکنکی را باردار کنید و از الکتریسیته ساکن تولید شده برای پرواز اجسام استفاده کنید .

چه کسی نیاز به یک چوب جادویی برای شناور ساختن اشیاء دارد در هنگامی که بادکنکی دارید ؟ خوب اگر بدانید که نیروی الکتریسیته ساکن چگونه عمل می کند  نیازی به چوب جادویی نخواهید داشت .ما به شما آموزش خواهیم داد که چطور دانستن  بارهای الکتریکی حقه ای را موجب خواهد شد که می تواند مانند نیروی هری  پاتر،گاندولف  خاکستری و یا حتی مریلین باشد .

با استفاده از قیچی نواری از ته باز  یک کیسه پلاستیکی یک بار مصرف ببرید . همینکه نوار بریده و آماده شد شما باید نوار حلقوی پلاستیکی داشته باشید .

یک بادکنک را باد کردن و انتهای آن را گره بزنید .

یک حوله کتانی را بر روی سطح بادکنک به آرامی  به مدت 30 الی 45 ثانیه مالش دهید .

نوار پلاستیکی را بر روی یک سطح سخت قرار داده و با حوله کتانی به مدت 30 الی 45 ثانیه مالش دهید .

نوار پلاستیک را به اندازه 30 سانتیمتر بالای باد کنک گرفته و رها کنید .. نوار پلاستیکی شناور می شود !!

آیا اشیا ی  دیگر برای شناور کردن نوار پلاستیکی می توانند به کار گرفته شوند ؟

آیا اشکال دیگر همانند نوار پلاستیکی می توانند شناور شوند ؟

چگونه کار می کند ؟

مالش با حوله کتانی بر روی بادکنک یا مو و نیز بر روی نوار پلاستیکی موجب انتقال بار الکتریکی منفی به این اجسام می شود .نوار پلاستیکی بر روی بادکنک شناور می گردد چون بارهای الکتریکی همنام همدیگر را دفع می کنند. وقتی شما بادکنک را به موی فردی مالش می دهید بارالکتریکی منفی به بادکنک منتقل می شود و در سطح مو نیز بار الکتریکی منفی شکل می گیرد .به دلیل آنکه بارهای مخالف همدیگر را جذب می کنند نزدیک کردن بادکنک به موها موجب سیخ شدن آن می شود .وقتی شما یک بادکنک باردار شده را به یک کاغذ نزدیک کنید کاغذ باردار نشده و انتظار ندارید که اتفاقی افتد  .ولی کاغذ جذب بادکنک می شود . چرا ؟ بار الکتریکی منفی بر روی سطح بادکنک الکترون های کاغذ را دفع می کند و آنها را به فاصله دورتری از بارهای الکتریکی مثبت کاغذ می راند . به دلیل آنکه قدرت نیروهای الکتریکی با فاصله کاهش می یابد جذب نیروهای مخالف بزرگتر از دفع نیروهای هم نام  است . این موجب جذب خواهد گردید . در این حالت کاغذ بار القایی خواهد داشت . این توضیح در خصوص چسبیدن بادکنک باردار شده به دیوار و نیز جذب به اجسام غیر باردار کاربرد خواهد داشت .

 

نوشته های در پیوند : 

 کوشش علمی الکتریسیته

نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">