ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

۱

رنگین کمان بسازید

این کوشش  دانشوارانه نشان می دهد که چگونه با به کارگیری آب ٬  پرتو  سپید به رنگ های پدید آورنده اش جدا شده و رنگین کمان پدیدار می گردد .

چگونه بدون بکارگیری ‌از منشور می توان رنگین کمان ساخت ؟

 

آیا تاکنون با تاباندن  پرتو از درون یک منشور رنگین کمان ساخته اید ؟ شاید به رنگهای  برآمده ‌از  بازتاب از یک  انگشتری الماس نگاه کرده باشید . یک رنگین کمان  درست هنگامی ساخته می شود که دانه های باران در آسمان مانند منشور  کار کرده و نوری را که به آنها برخورد می کند به رتگهای پدیدار آورنده اش جدا می کند . در این کوشش  دانشوارانه آب همانند منشور  کار کرده ٬ و رنگین کمان پدیدار می گردد .

 

مایگان بایسته(مواد لازم )

 

یک ماهی تابه کم گود

 

نوار چسب

 

آب

 

آینه تخت

 

 برگه نشانه گذاری سیاه و  سپید

 

چه کار باید بکنیم

 

  • یک نوار چسب را به ته ماهی تابه نردیک به انتهای لبه آن بچسبانید .
  • ماهی تابه را با آب به گودی 3 سانت پر کنید .
  • ماهی تابه را نزدیک یک پنجره که  پرتو آفتاب  آشکارا از درون آن می تابد بنهید . نوار چسب بایستی در سمت ناهمسو آن نهاده شده باشد .
  • آینه را به کنار ماهی تابه به گونه ای  پشت دهید که ته آن به نوار چسب بچسبد . آینه اکنون با یستی با گوشه به سوی بالای پنجره باشد .

 

اکنون   برگه نشاندار را به گونه ای بگیرید که هر آنچه از آینه بازتابش می گردد بر آن بتابد . اینک یک رنگین کمان بر روی  برگه ساخته می شود . این بدان چرایی است که آب درون ماهی تابه  پرتو  سپید را به رنگ های گوناگون خود جدا می کند ٬همانگونه که یک منشور این کار را انجام می دهد . این رنگها بر روی آینه بازتابش  می گردند و سپس بر روی  برگه نشاندار تابیده می شوند . 

همه نوشته به پارسی است

برگردان به پارسی از سایت Education.com

 © Copyright 2006-2012 Education.com All Rights Reserved

 کوشش علمی

نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">