ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

۱

درون آشیانه ها

این پیش آموزش در باره "لانه جانوران" و "آشیانه پرندگان" و چرخه زندگی آنها می باشد .

بعضی از جانوران برای خود لانه می سازند 

بعضی از جانوران بزرگ نیازی به ساختن لانه ندارند مانندفیل ، ببر و......

لانه سازی فایده های دارد 

1- می توانند از خود و بچه هایشان در آن مراقبت کنند.

2- جانوران درون لانه ها تخم می گذارند و یا بچه هایشان را به دنیا می آورند .

3- در لانه از بچه هایشان و یا تخم هایشان محافظت می کنند .

4- جانوران درون لانه ها غذا ذخیره می کنند .

5- لانه جانوران را از گرما و سرما محافظت می کنند.

چرخ ریسک پرنده کوچکی است که با شاخ و برگ گیاهان برای خود لانه می سازد که فقط یک سوراخ ورودی دارد .و درون لانه را با پر خود و یاددیگر پرندگان و یا قسمت های نرم گیاهان پر می کند تا محل مناسبی برای تخم هایشان باشد .چرخ ریسک 2 بار در سال تخم می گذارد .

جانوران به روش های مختلفی تولید مثل می کنند:

بعضی تخم می گذارند مانند قورباغه ، ماهی 

بعضی بچه به دنیا می آورند مانند خرگوش و سنجاب 

جانوران از زمان تولد تا پایان دوره های زندگی و به وجود آموردن دوباره ی جاندار دیگر راهی را طی می کنند که به آن چرخه زندگی می گویند مانند چرخه زندگی قورباغه ، کرم ابریشم و...

مراحل زندگی کرم ابریشم :

1- تخم : کرم از تخم بیرون می آید 

2- برگ درخت را می خورد و بزرگ می شود .

3- دور خود پیله می تند .

4- بعد از مدتی پروانه از پیله خارج می شود .

5- پروانه ی جدید تخم می گذارد .

چرخه زندگی قورباغه :

 قورباغه در آب تخم می ریزد . 

نوزاد قورباغه دم دارد و با آبشش نفس می کشد و در آب است .

بعد دست و پا درمی آورد و دم خود را از دست می دهد و آبشش به شش تبدیل شده و در خشکی زندگی می کنند

 

 پیش آموزش کلاس دوم

نظرات (۱)

  1. ارمغان خوشدل

    سلام معلم خوبم ، خیلى خیلى دوستتون دارم ، ممنون از زحمت هایکه واسه من ودوستانم درمدرسه ها کشیدید. من تمام پیش آموزهارو خوندم ویاد لحظاتى که در کلاس بودیم افتادم، ودوست داشتم هنز در کنار شما بودم وبا شما به کلاس سوم میرفتم ، دوستتان دارم
    • پاسخ:

      ارمغان جان من هم تو دختر گلم را خیلی دوست دارم و خوشحالم که همچنان این مطالب آموزشی مورد استفاده ات قرار می گیرد . امیدوارم سایر قسمت ها نیز مانند داستان ملل و داستان های کهن و مخصوصا زندگی نامه دانشمندان ایران زمین را نیز مورد استفاده ات قرار بگیرد . 
      دوستت دارم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">